GRUP DERS SİSTEMİ NEDİR?
Çalışma 8.sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Türkçe, Matematik ve Fen Bilgisi derslerinde uygulanmaktadır.
Bu derslerde örnek 5,6 8 saat olan derslerde ana dersin öğretmeni konusunu anlatır. Konu anlatıldıktan sonra sınıfın akademik başarısına göre 4 gruba ayrılır. Ana dersin öğretmeninin dışında bu üç dersten haftada 3 saat olmak üzere grup öğretmeni ile buluşur.
Örnekleme; Sınıfa aynı anda 4 matematik öğretmeni gelerek önceden belirlenmiş olan grup dersliğine öğrencilerini götürür. Ana dersi anlatan öğretmenin konusunun anlaşılıp anlaşılmadığı tespit edildikten sonra çalışma başlatılır. Tespit yapılırken yapılan sınav analizleri ve tarama testleri göz önünde bulundurulur. Konu anlaşılmamış ise grupta konu tekrarı yapılır. Konu anlaşılmış ise konu ile ilgili soru çözümü yapılır. Tüm bunlar tamamlandıktan sonra öğrencilerin konu ile ilgili anlamakta zorlandıkları sorular varsa çözülür. Gruplar 4 deneme sonrası akademik başarıya göre tekrar belirlenir.
Grup üyeleri aynı sınıftaki öğrencilerin deneme puanlarına göre sıralama yapılarak oluşturulur.
Çalışmanın Sağladığı Faydalar:
- Toplu sınıf dersinde anlaşılmayan konunun küçük gruplarda daha iyi anlaşılması.
- Farklı bir öğretmen tarafından dersin anlaşılmayan bölümlerinin bir kez daha anlatılması.
- Öğrencinin konu ile ilgili daha fazla soru çözmesi.
- Sınav sonrası yapılamayan veya yanlış yapılan soruların çözülmesi
- Ödevlerinde çözemediği soruların çözülmesi
- Öğrenci eksik konuları ile ilgili öğretmenine rahat soru sorabilmesi.
- Yeni nesil sorulara özel zaman ayrılabilmesi
- Grup üyelerinin akran öğrenme modeline göre birbirlerini etkileyerek, grup hedefine hep birlikte çıkmanın sağladığı hazzı almaları.
- Grup üyelerinin birbirleri ile ders dışı zaman geçirerek sosyalleşmelerine katkı yapmaları hedeflenmiştir.