ÖZEL MARMARA BİLGE OKULLARI ANADOLU LİSESİNDE 12.SINIFLAR İÇİN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ DÜZENLENDİ.

12.sınıf öğrencileri bir taraftan lise son sınıfa gelmiş olmanın gururunu yaşarken diğer taraftan da TYT VE AYT’ye girecek olmanın kaygısını yaşarlar. Öğrencilerimizin, üniversite sınavına hazırlık sürecinde bazı hususlara dikkat etmeleri gerektiği düşüncesiyle rehber öğretmenimiz Eda AKTÜRK tarafından  düzenlenen seminerde hedef belirleme ,ders çalışmanın önündeki engeller(olumsuz düşünceler, zaman tuzakları, kararsızlık/erteleme, hayır diyememe, plansızlık, çalışma ortamı)   gibi konular dile getirildi.

 “Verimli çalışamıyorum, çalıştığım halde başarılı olamıyorum, netlerim artmıyor, plan yaptığımda da uyamıyorum plan yapmak beni daha çok strese sokuyor.” gibi her öğrencinin yaşadığı sıkıntıların ve yakınmaların olduğunu dile getiren Eda AKTÜRK, ‘’ semineri planlarken de bu yakınmaları göz önüne alarak semineri iki oturum şeklinde hazırladı:
1.oturum  “Ders çalışmanın önündeki engeller “,
2. oturum “Nasıl verimli ders çalışılır?”

Düzenlenen seminerde  Rehber öğretmenimiz Eda Aktürk yaptıklarını şu şekilde paylaştı:  
“Ders çalışmaya başlarken kendimiz hakkındaki inançlarımız ve olumsuz otomatik düşüncelerimiz o anki ders çalışma davranışımızı sabote edebiliyor. Çünkü düşünceler duygularımızı duygularımız ise davranışımızı belirler. İnsan zihninden saniyede çok fazla düşünce geçiyor. Bu düşüncelerin çoğu olumsuz ve yargılayıcı olabiliyor. Bu olumsuz düşüncelere kendimizi kaptırdığımızda, kötü hissetmeye kötü hissettiğimizde ise vazgeçme, erteleme vb. davranışlarda bulunuyoruz. Otomatik düşünce o an aklımıza hızla gelen farkında olmadığımız düşüncelerdir. Farkettiğimiz de ise artık bizim kontrolümüzdedir ve onları yenebiliriz. Öğrencilerimizle birinci oturumun sonunda kendi otomatik düşüncelerini fark etmelerine yönelik uygulama yaptık gönüllü olan bir öğrencimizi değerlendirmeye aldık bu uygulama ile düşüncelerini gerçeklik mihengine vurduğunda sonuçlarına kendisi bile çok şaşırdı. İkinci oturumda ise ders çalışmanın teknik kısmına( nasıl ders çalışılır, kaç saat çalışmalı, kaç soru çözmeli, tekrarı nasıl yapmalı, ders çalışma planı nasıl yapılır) bahsederek semineri sonlandırdık.”