MAKER ATÖLYESİ

İlkokula başlayan çocukların %65’inin üniversiteden mezun olduklarında bugün var olmayan bir işi yapacağının, elimizdeki araçlarla onları artık geleceğe hazırlayamadığımızın farkında mısınız?

Maker kelime olarak yapan, üreten kişi olarak tanımlanıyor. Genel olarak teknoloji ve üretim teknolojilerini kullanarak üretim kültürü çevresindekilere ise Maker deniyor. Maker  özellikle çocuklara bu üretim kültürünü aşılamak, onlara kodlama, tasarım, mekanik, elektronik gibi günümüzün temel gereksinimlerini ve dijital üretim tekniklerini aşılayan bir harekettir.

“Yeni endüstri devrimi” olarak da adlandırılan Maker bir anlamda “Teknoloji” ile “Kendin yap” kültürünün birleşmesinden oluşan ve kişilerin tüketimden üretime geçmesi, yeni ürünler üretmesi, yaratıcılığını , inovatif düşüncelerini kullanması, aynı eğilimdeki diğer kişilerle bir araya gelmesi anlamını taşıyor.

Maker destekli öğretim öğrencileri eğitimi tüketen kişiler olmaktansa üreten kişiler olmaya davet ederek eğitimde dönüşümü sağlamaktadır.  Öğrencilerin yaratıcılığı teşvik edilirse kendi kendilerini yönlendirebilen ve bağımsız öğrenen kişiler olacaklardır. Öğrenciler 21. yüzyılda, Steve Jobs gibi değerli bulduğumuz insanlardaki yaratıcılığa ve eleştirel düşünmeye teşvik eden yeni bir tür eğitimin yaratılmasına aktif olarak katılacaklardır. Bilge Okulları Maker Atölyesi desteğinde şekillenen öğretim modelinin temelinde rekabet yerine paylaşım, para yerine yetenek, yoğun ezber bilgi yerine deneyim vardır. ”   

Herkes bir şeyler üretebilir/üretmelidir felsefesini taşıyan Bilge Okullarında öğrencilerimizin herbiri birer maker olarak ortaya çıkardığı ürünlerle bizleri gururlandıracaklardır.

 

 TÜKETEN DEĞİL, ÜRETEN NESİLLER YETİŞTİRİYORU

Öğrenciler bu atölye ile  problemlerin analizini yapıyor ve çözümler üretiyorlar. Eğitim, yaratıcılık ve inovasyon üzerine kuruluyor ve birlikte yeni fikirler ve çözümler yaratmaya ve bunları denemeye, yeni ürünler üretmeye ve bu ürünlerle ve süreç ile ilgili raporlar yazmayı içeriyor. Öğrencilerin, gelecekteki iş ortamlarına hazırlandığı ve ortak çalışmanın temel alındığı ve yanıtı tek ve kesin olamayan problem ve sorulara çözüm arandığı bu makerspace çalışma tarzının öğrencileri tüketici olmaktan fikir ve bilgi paylaşımı yaparak üretici olmaya yönettiği kesin. Amacımız öğrencilerin keşfetme, araştırma, işbirliği ve etkileşimle bilgilerini geliştirmek ve toplumu ve dünyayı anlamalarını ve toplumu ve dünyayı daha iyiye doğru değiştirmelerini sağlamaktır.

 

Gelecekte şu an ismini bilmediğimiz meslekler, çokça iş değiştirmek, uzayan ömürle birlikte iki defa emeklilik gibi düşünülmesi gereken konular var. Burada ebeveynlerin kafasında bir takım sorular oluşuyor. “Ben bu hayata uyabilecek miyim? Çocuğum bu hayata nasıl alışacak?” gibi sorular. Şu an Dünya’nın bir kısmıyla aramızda uçurum varken, giderek globalleşen dünyada bu değişim sonrası onlar nasıl ayakta kalacaklar? Bu soruların cevabını tam olarak bilemesek de, tutunacağımız tek dal eğitim.

Maker Atölyesi ile desteklenen öğretim modeli öğrencilerimizi üretime teşvik ediyor. Onları kendilerine yeten bir birey haline çeviriyor. Maker eğitimleri size özellikle teknoloji alanı olmak üzere, birçok farklı konuda bu yeteneği eğlenceli bir şekilde öğretiyor. Yeni bir şeyi nasıl anlayacağınızı, nasıl üreteceğinizi katıyor, öğrenme disiplinlerini değiştiriyor, tembellik yerine eğlenerek üretme kültürünü ortaya koyuyor.

 

 

Eğitimde maker önemlidir çünkü;

  • Öğrencimizi geleceğin belirsizliğinden korur.
  • Yaratıcılığı artırır.
  • Üretimi destekler.
  • Öğrencimizin hayatınızı değiştirecek ürünleri sağlar.